בניית קישורים – השוואה בין אתרי מאמרים – היכן עדיף לשים מאמר

בניית קישורים – השוואה בין אתרי מאמרים – היכן עדיף לשים מאמר

מאמר זה נועד לאפשר  השוואה קלה ככל האפשר בן אתרי המאמרים שאת נתוניהם קיבצתי במאמר בנושא בניית קישורים. הגורמים השונים להשוואה מסודרים בסדר עדיפויות מהחשוב יותר לחשוב פחות.

link-building-internet-marketing-SEO

התמונה: timgrable

כאשר מתכוונים לשים מאמר באתר מאמרים ישנן מספר מטרות שנהוג לקדם. לרוב המטרות האלה יכללו:

  1. קידום אתר מרכזי לצורך שיווק, פרסום ומכירה של מוצר או שירות.
  2. יצירת מיתוג אישי/ מיתוג של גוף עסקי / מיתוג של גוף ללא מטרות רווח.

כך כדי לבנות קישורים לקידום האתר אבחר באתר עם כוח יחסי גדול יותר עבור התחום בו עוסק המאמר אותו אני רוצה לקדם, ואעשה זאת על פי מספר פרמטרים:

1. החשוב ביותר :רלוונטיות

כלומר כמה האתר בו אני מפרסם את המאמר קרוב לנושא הרצוי לי.  ככל שיותר קרוב יותר טוב.

מאפיין בולט באתרי מאמרים הוא פרישה רחבה של נושאים ללא מיקוד מיוחד בנושא מסוים. כדי לקבל מושג לגבי הרלוונטיות אני מציע לבחון את כמות הדפים בקטגוריה בה ברצונך לקדם את המאמר שלך בין האתרים. זו בדיקה שלוקחת זמן.

2. כוח האתר

הבדיקה הקצרה והפרקטית ביותר של בדיקת כוח אתר עבור מונח רלוונטי היא לשים בגוגל מילת מפתח רלוונטית עבורך ולראות באיזה סדר מופיעים בגוגל אתרי מאמרים במילה זו.

נכון, זו בדיקה ראשונית, אך היא עשויה לתת אינדיקציה טובה להמשך. מהחסרונות של שיטה זו הוא שמונחים רבים אינם מקודמים באתרי מאמרים או לאו דווקא מקודמים על ידי אתרי המאמרים הטובים ביותר עבורם. ועדיין – זו אפשרות לחסכון ניכר בזמן.

3. קישורים נכנסים

  1. כמה קישורים מקשרים לדף זה
  2. מכמה דומיינים שונים

רצוי לבדוק זאת עבור דף הקטגוריה הרלוונטית. (אפשר לבדוק בעזרת הכלי של יאהו! https://siteexplorer.search.yahoo.com/). כמה שיותר קישורים יותר טוב, ככל שהם מגיעים מיותר מקומות כך יותר טוב.

4. כמה קישורים ניתן להוציא מהמאמר

ניתן לראות את הטבלה במאמר בניית קישורים באתרי מאמרים. כל אתרי המאמרים שברשימה זו נותנים קישורי follow. רובם נותנים להוציא מהתוכן 3 קישורים, מספר מספיק לטעמי כדי ליצור אפשרות למשחק בקישורים ליצירת קישורים שונים ומעגלי קישורים וכן 1-3 קישורים מהחתימה, כאן אעדיף אפשרות ליותר קישורים.

5. מספר קישורים יוצאים מהחתימה

פחות רלוונטי כי קישורים בחתימה חוזרים על עצמם.

6. אופטימיזציה

אזכיר שני נתונים עיקריים מתוך רבים : כותרת– רק כותרת ראשית H1 בדף. קישורים נוספים שמכווינים לדף המאמר מתוך האתר– אם אפשר מה טוב.

7. נוחות השימוש

התלבטתי היכן לשים את הסעיף הזה, יכול להיות שאעביר אותו למקום שני או שלישי. הסעיף הוא נוחות השימוש והזנת התכנים. לדעתי, בכל מהלך הכרוך בשיווק באינטרנט נוחות השימוש תופסת מקום עיקרי. חלק זה הינו קריטי לגמרי לעבודה טובה של מקדם האתרים. הסעיף כולל זמן עליה של האתר, זמן תגובה להזנת המאמרים, זמן אישור להזנת/ שינוי מאמרים, בהירות בשימוש במערכת ועוד. מה אתם אומרים, זה יכול לעלות למעלה?

מכל מקום, ישנם בעלי אתרי מאמרים שמציעים עזרה בהזנת המאמרים, בעיקר כשמדובר בכמויות גדולות. ראיתי אפשרויות כאלה באתרים  publisher.co.il,articles.co.il.

למי שמעוניין לערב בתהליך הקידום גם מיתוג אישי או קבוצתי, כלומר ליצור מאמר שמישהו מלבד גוגל יקרא, יתרשם ממי שכתב את אותו המאמר ויעשה צעד נוסף בדרך להפיכתו  ללקוח יקבל יתרון משמעותי יותר מסעיפים אלה:

8. הוספת חתימות באותו חשבון

תהליך הכניסה לחשבון המשתמש שלך לוקח זמן. אפשרות שכזו מאפשרת להיכנס פעם אחת לאתר ולהזין מאמרים של תחת מספר שמות / חתימות.

9. נראות כללית של האתר

האתר צריך להראות טוב, מושקע, ברור וקל לניווט.

גודל גופן

על דפי המאמרים להיות בעלי גודל גופן קריא

פרסומות

ללא ריבוי פרסומות ופרסומות במיקום שמפריע לשטף הקריאה.

תפריטי הניווט

צריכים לכוון את הגולש למידע הדרוש לו ושיהיה לו קל למצוא את המידע הרלוונטי. במידה ויש אינדיקציות לחיפוש או שימוש במאמרים וכו', גם הן צריכות להימצא בקלות.

בדיקה סטטיסטית של נושא זה הינה תהליך מורכב, לכן כדאי פשוט להפעיל את השיפוט והרגש האישי ולבחור באתרים שכאשר יכנסו אליהם גולשים ויפגשו שם את המידע שאתם מציגים, סביר להניח שתיתפסו בעיניהם כאנשים איכותיים יותר, שניתן יותר לסמוך עליהם. יש הבדלים משמעותיים ביותר בין האתרים.

כאשר אתם בודקים אילו אתרים נראים יותר טוב, נסו להיכנס לנקודת המבט של הגולש הממוצע, נכון שהוא לא קיים, ועם זאת גישה כזו יכולה לשרת אתכם משמעותית.

10. אפשרות להוספת וידאו

כרגע מוסיפים וידאו האתרים הבאים: idir.co.il, tipale.co.il, authors.co.il

11. אפשרות להוספת תמונות בטקסט

כרגע מוסיפים תמונות בטקסט האתרים הבאים: idir.co.il, authors.co.il

ישנם פיצ'רים נוספים וחריגים לטובה כמו מערכת הסטטיסטיקה באתר article.co.il,

האפשרות לראות כמה גולשים יש באתר בכל רגע נתון באתר authors.co.il ועוד.

אני מקווה שעכשיו קצת יותר פשוט להשוות בין אתרי מאמרים, ואשים את רשימת הסעיפים המתומצתת שאפשר לעבור על חלק ממנה או יותר, כל אחד לפי היכולות והאפשרויות שלו:

  1. רלוונטיות
  2. כוח האתר
  3. קישורים נכנסים לאתר
  4. כמה קישורים ניתן להוציא מהמאמר
  5. כמה קישורים ניתן להוציא מהחתימה
  6. אופטימיזציה
  7. נוחות השימוש
  8. הוספת חתימות באותו חשבון
  9. נראות כללית של האתר
  10. אפשרות להוספת וידאו
  11. אפשרות להוספת תמונות בטקסט

בהצלחה!

אני מקווה שיש מי שישמח לתרום מידע רלוונטי ועדכני.

כולם מוזמנים לכתוב את דעותיהם, אם רוצים לסמן LIKE, לכתוב התייחסות ולהכווין לכאן אנשים מפייסבוק או מכל מקום אחר שיכולים ליהנות מהתוכן הזה ולחסוך לעצמם עבודה.

להתראו, בהנאה ושנה טובה!

ישעיהו