25 טיפים לשיווק בפייסבוק | הופלה

25 טיפים לשיווק בפייסבוק | הופלה

להקים למותג שלכם עמוד בפייסבוק זה כמו להקים חנות במתחם יוקרתי בקניון החדש ביותר שנפתח בעיר שלכם.

מבקרים יתחילו במהרה לזרום, אנשים מכל קבוצות גיל, מין, וכו'. כך גם משפחותיהם וחבריהם.
הסיכויים של הקמפיין שלך להצליח ולהפוך ללהיט ויראלי מידבק במיוחד הם גדולים בתוך הקהל הענק הזה. באותו זמן, פיספוס קטן ביותר בקמפיין שלכם ואנשים יבחינו בכך. אז מהם הדרכים הנכונות והמפתחות להצלחה שלכם בפייסבוק?

1. השיגו URL ייחודי עבורכם

facebook-marketing-url

בדיוק כמו שם דומיין, URL ייחודי ושם משתמש הם חשובים ביותר בהגנה על המותג שלכם. אנשים יזכרו הרבה יותר טוב את הקישור www.facebook.com/yael

מאשר את הקישור erve34d5v432. אם מישהו אחר כבר תפס את שם המותג שלכם, במידה ויש לכם זכויות יוצרים תוכלו לפנות אליהם או לפייסבוק . בחרו לעצמכם שם ייחודי וקליט.

2. השלימו את הפרופיל שלכם
השלימו את כל הפרטים, אל תשאירו דבר ריק. הוסיפו כמה שיותר פרטים שרק ניתן אודות המוצר בדף הפרופיל שלכם. כך תייצרו פרופיל אמין ומקצועי עבור החברה שלכם. אל תשכחו לחבר את הלינקים לרשתות החברתיות הנוספות שלכם. הוסיפו תיאור מדוייק ונקי על מה שהעסק שלכם עושה.

facebook-marketing-profile

3. עצבו דף אוהדים

פייסבוק מציע כלים רבים בכדי לעצב את דף העסק שלכם. יש בנוסף חברות שנותנות כלים נוספים לעיצוב דף האוהדים, מבלי להיכנס לקידוד העמוד.אחרי שעשיתם זאת בצורה טובה, הדף יכול להיראות כדף מעוצב מתוך אתר.

facebook-marketing-fan-page

4. הצטרפו לקבוצות עם עניין דומה
לא, אל תצטרפו לדף המתחרה הישיר שלכם בפייסבוק. הצטרפו לקבוצות בעלות עניין מיוחד מהתחום שלכם ומתחומי עניין קרובים והפכו עצמכם לניראים.

הצטרפו לשיחות בעלות ערך והשתדלו לא להפוך לפטפטנים חסרי ערך.

5. קנו פרסום בפייסבוק
קדמו את העסק שלכם עם פרסומות מפולחות.

facebook-marketing-advertisement-buy-now

צרו מודעה עם תמונה מפתה, קשרו דף נחיתה (עדיף שדף הנחיתה יהיה לתוך דף האוהדים שלכם כך תשיגו יותר אוהדים ולא תאבדו כוח בהפניה אל מחוץ לפייסבוק) וחכו לתנועה שתגיע.

פייסבוק היא רשת כל כך גדולה שבקרוב צפויים לנחות אצלכם כמות מבקרים גדולה. התשלום בפייסבוק הוא עבור קליקים (CPC – Cost per Click), כאשר התשלום עבורם מבוסס על רמת החשיפה.
6. הציעו הנחות יוצאות דופן
מותגים רבים מציעים הטבות והנחות יוצאות דופן עבור אלה המצטרפים לדף האוהדים. זה עוזר בלקבל הרבה מאוד משתמשים חדשים. על מנת לשמר אוהדים קיימים, השאירו תנאי הנחה קבועים שישמרו אותם נאמנים לעסק שלכם.
7. תגמלו עבור הפניות
נטוורקינג חברתי ופייסבוק במיוחד הם מקומות מעולים לקבלת הפניות. עשו את האפשרות להמליץ על העסק שלכם בפני חברים קלה עבור האוהדים שלכם ומשכנעת  .

הציעו שוחד, הנחות או מתנות כאשר יש הפניה מוצלחת. ניתן באמת להרוויח מנטוורקינג עם האוהדים שלכם וזאת מבלי לשלם עלות נוספת עבור קמפיין יקר.

8. הריצו מבצעים
facebook-marketing-sale

אחדו חלק מהמוצרים שלכם והריצו מבצעים בהנחה גדולה. הציעו הנחות עבור קניות קבוצתיות. סיבה טובה לכך היא למשל להגיע ל-1000 אוהדים, ערבי חג או אירועים מיוחדים אשר יכולים להפיק תוצאות טובות מאוד.

9. מתנות חינם
נתינת מתנות חינם על בסיס קבוע, יכולה לשים את העסק שלכם במרכז תשומת הלב. מתנות הם דבר שנוטה להתפשט כאש בשדה קוצים ואתם תהנו מתשומת לב שתעבור מפה לאוזן ותעזור במיתוג העסק שלכם.
10. הציעו חידוני טריויה

העלו חידה שבועית אודות המוצר החדש שלכם או למשל משחק שבו יזכה הראשון שמוצא את כתובת האי מייל של מנכ"ל החברה. שימו לב כי האוהדים לומדים משהו אודות העסק שלכם תוך כדי המשחק. הפכו את המשחק למשהו קבוע ומהנה שיוצר התעניינות בקרב הקהל.

11. ארחו תחרויות
ארחו תחרויות ותגמלו את הזוכים. התיגמול יכול להיות שילוב של המוצרים שלכם ומוצרים פופולאריים של צד שלישי כמו לדוגמא וואלה שופס, אמאזון וכו'. גם אנשים שאינם מעוניינים במותג שלכם יקפצו על ההזדמנות לזכות בפרס מוואלה שופס.
12. צרו קשר הדוק עם אוהדיכם
דברו עם האוהדים שלכם ודברו איתם שוב. כאשר מישהו שואל אתכם שאלה או מביע דאגה הפנו אותם למקורות הידע של העסק שלך, בין אם מדובר בתמיכה טלפונית או בין אם מדובר בהפניה למקום מסויים באתר שלכם.
13. הוסיפו תוכן עדכני
בדיוק כמו בלוג, דף האוהדים שלכם צריך להכיל תכנים טריים וחמים מהתנור. אין שום טעם בלסדר דף פייסבוק מצויין ולתת לו לצבור אבק. שימו לינקים לתוכן מעניין שמתפרסם בבלוג שלכם. בכך גם תסייעו לבניית קישורים נכונה במתחם האינטרנט שלכם.

סכמו ופרסמו תכנים קשורים מהעיתונות שיתנו לדף שלכם אפשרות להיות עדכני כל הזמן.
14. שימרו על שיחות קבועות
בקשו פידבקים או העלו שאלות מעניינות עבור האוהדים שלכם ושימרו על תקשורת רציפה עימם. ככל שהשיחות יתארכו, כך תיצרו קשר יותר עמוק עם האוהדים שלכם. השיחות יכולות לתת את ההרגשה שמדובר בקהילה ודבר זה יכול לחולל פלאים עבור העסק שלכם.
15. שתפו תוכן מעניין
החדשות העדכניות שלכם לא חייבות להיות רק עסקיות ולא מהנות. תוכלו לשתף התפתחויות מעניינות בדומיין שלכם, חדשות אחרונות, סרטונים מצחיקים וכו'. הרעיון הוא לא להיות רציני כל הזמן ולאזן במידת האפשר בכדי להבטיח שהתוכן לא יהיה רק תוכן זבל או רק תוכן רציני וכבד.
16. המנעו מבלאגן על ידי שימוש בטאבים

facebook-marketing-tabs

הזיזו תוכן ממקורות שונים לטאב המתאים עבורם והימנעו מיצירת עירבוב ובילבול בחדשות המובילות. פירסום תוכן לא מתאים בחדשות העדכניות יוצר בילבול ובלאגן, לעומת זאת סדר בתכנים יכול לגרום לאנשים להישאר זמן ארוך יותר בעמוד שלכם.

השתמשו בטאבים השונים להפריד בין הדברים.

לדוגמא, אתם יכולים להקדיש טאב אחד עבור טוויטר, טאב אחד עבור חידונים, תחרויות וכו'.
17. העלו חוות דעת והמלצות
בקשו מהמשתמשים שלכם לרשום את הסיפור שלהם ולמה הם היו זקוקים למוצר שלכם. פנו ללקוחות החוזרים שלכם ולאלה שאין להם זמן לכתוב פוסט שלם אודות ההתנסות שלהם.

המפתח כאן הוא הפתיחות והאותנטיות.

נסו שלא לחתוך או לערוך את מה שכתבו הלקוחות.
18. הקפידו על הגדרות הפרטיות

facebook-marketing-privacy-settings

תוכלו להגדיר את הצפיה בדף האוהדים שלכם עבור האוהדים בלבד או עבור כל העולם. זה תלוי לגמרי במהי מטרת העסק שלכם ועד כמה חשוף תרצו שהוא יהיה עבור לקוחות. לדוגמא, אם אתם מציעים הנחות לאוהדים, תצטרכו לנעול את הדפים עד שהמשתמשים יהפכו לאוהדים. יש כאן סכנה של לאבד את המשתמשים, אך היו בטוחים כי אתם כותבים על דף הנחיתה בפייסבוק מהם ההטבות עבור המצטרפים.
19. האזינו ללקוחותיכם
לפני שהמוצר שלכם מוצג, העלו עדכונים והתפתחויות, העלו שאלות בנוגע למוצר על גבי הדף שלכם והיוועצו באוהדים שלכם על מנת לבחון את הציפייה שלהם מהמוצר.

מאחר ואלה הם האנשים שיקנו וישתמשו במוצר שלכם, אין שום נזק בלהקשיב לדעתם.

יתכן כי לא תוכלו לקבל את הצעותיהם או רעיונותיהם, אך עדיין תוכלו לקיים דיונים חיים ומעניינים ולדעת טוב יותר מה השוק רוצה.
20. הזמינו אנשים להצטרף אליכם
צרפו אנשים לדף האוהדים שלכם דרך המייל.

שלחו להם לינק לדף האוהדים והציעו להם להצטרף.

זיכרו, הדרך הטובה ביותר לגרום לרשת החברתית לעבוד היא לקשר בין חלקי המדיה השונים – מייל, פייסבוק, טוויטר, אתר, בלוג ועוד.
21. שמרו על מסתוריות
לפני שאתם מודיעים על משהו גדול שעומד להתרחש, גרו את הקהל שלכם עם רסיסי מידע בכדי לייצר עניין. חישפו את המוצר שלכם חתיכה אחר חתיכה עד שתחשפו את המוצר במלואו.


22. שלבו עגלת קניות

יש מספר דרכים בכדי להוסיף עגלת קניות לדף האוהדים שלכם. ברגע שמבקרי דף האוהדים משוכנעים בכך שהמותג טוב מספיק, עגלת קניות יכולה לסייע בסגירת העיסקה.

facebook-marketing-shopping-cart

אל תגרמו לקונים קושי בהשלמת הרכישה, אחרת תגרעו מכוח הקניה האימפולסיבית. תוכלו להסתייע באפליקציה Payvment.com בכדי לחבר בין עגלת הקניות לדף האוהדים.
23. פרסמו אירוע
אם אתם משתמשים בפייסבוק לאורך זמן בוודאי הבחנתם כי כבר קיבלתם כמה אלפי הזמנות להצטרף לאירוע. יתכן וחלקכם מוחקים באופן מכאני כל הזמנת אירוע שמגיעה. אך ניתן להשתמש בהזמנה לאירוע בצורה נכונה ולענות על צרכי העסק.

למשל, הזמינו אנשים להצטרף לניוזלטר שלכם עד תאריך X בו יתפרסם מידע חשוב ביותר לו הם מצפים או לחילופין קופון מיוחד עם הנחה. שימוש נכון בפירסום האירוע יכול להביא אנשים להשגת מטרות העסק שלכם.
24. שלבו פירסום בדפים אוהדים מצליחים
צרו קשר עם בעלי דפים מצליחים ובידקו אם הם מעוניינים בשיתוף פעולה, פירסום של פוסט אורח אצלם במתחם. העלאת פוסט כזה יכולה לחשוף אותם לעיניים של אלפי אוהדים נוספים, מה שימתג אתכם כמקצועיים ויאפשר הצטרפות של משתמשים חדשים לדף שלכם.
25. אל תהיו בוסים של אף אחד
בפייסבוק מסתובבים אנשים שונים בעלי אופי שונה. כמו תמיד, שיווק באינטרנט הוא נושא מורכב ויש להתחשב ברגישויות השונות של האנשים איתם אנו באים במגע.

חלק מהאוהדים שלכם יכולים להיות קצת יותר אגרסיביים, חלקם ציניים וחלקם בדרנים. אין לכם את הזכות להיות הבוסים שלהם רק מפני שהם האוהדים שלכם.

אל תשתיקו אף אחד.

נימוס הוא דבר חשוב ואם מישהו מפרסם מידע פוגעני, נסו לפתור את הבעיה בדרכים הנכונות. תנו להם מספיק אזהרות לפני שתוציאו אותם מהקהילה.