הופלה | פרסום בפייסבוק – 7 כללים שינצחו עבורכם בתחרות

הופלה | פרסום בפייסבוק – 7 כללים שינצחו עבורכם בתחרות

במאמר זה אכתוב כמה כללים בנוגע לעבודה נכונה בפרסום הממומן בפייסבוק.

עבודה פירסומית נכונה יכולה להביא מאות ואלפי אוהדים לדפי האוהדים בפרק זמן קצר. אם תעקבו אחרי הכללים הללו, תוכלו לפלח את קהל היעד שלכם טוב יותר.

1. כיתבו יותר מודעות הפונות לפחות אנשים

מפרסמים שאינם מקצועיים נוהגים לייצר מודעה אחת שמכוונת לכולם.

בפייסבוק, מנהג שכזה יגרום לכם להוציא כסף רב מכיסכם. פירסום מודעה גנרית אחת המכוונת לכל המדינה, בלי לעשות פילוח פנימי נוסף, תגרום ללחיצות רבות שיבזבזו את הכסף שלכם.

פייסבוק נותנת 11 אפשרויות פרסום שבעזרתן ניתן לפלח טוב יותר את השוק אליו פונים:

i. מיקום

פייסבוק מאפשרת למקד את המדינה בה אתם רוצים לפרסם. כל הפירסומות מחוייבות בהגדרת מקום.

ii. גיל

מאפיין דמוגרפי ברור. מרבית המשווקים בעלי הקהל המפולח היטב ידעו לבחור את הגיל אליו הם פונים.

iii. ימי הולדת

אחד מהשינויים האחרונים שפייסבוק הכניסה לתוך אפשרויות הפירסום. הצעת פירסום לימי הולדת מאפשרת למשווקים לבחור לתת מתנה לבעל השמחה בתאריך בו הוא חוגג את יום הולדתו.

iv. מין

האם פונים לגברים / נשים

v. מילות מפתח

מילות מפתח מתבססות על פרופיל המשתמש וכוללות פעילויות, ספרים אהובים, תוכניות טלויזיה, סרטים ועוד. הקדשת זמן לחלק זה של הפירסום תניב עבורכם רווח. ניתן לרשום מילים שמאפיינות את המוצר האהוב על הלקוח, תפקיד בחברה ועוד.

vi. השכלה

בעוד שניתן לפלח באופן המתבסס על רמת ההשכלה, אפשרות הפילוח בחלק זה הינה הכי אפקטיבית כאשר משתמשים במודעות הפונות לקהל מבית ספר או אוניברסיטה מסויימת. למשל, רוצים לפרסם כנס מחזור של אוניברסיטת תל אביב? זוהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

vii. מקומות עבודה

כלי נהדר נוסף המאפשר לפנות לחברות בהן קיים קהל היעד שלכם.

viii. מערכות יחסים

רוצים לפנות ללקוחות שעוד מעט עומדים להינשא?

זה כלי נהדר בכדי לעשות זאת. אם אתם פאב או מועדון, רוב הסיכויים שתרצו לפנות לפנויים/פנויות.

בעוד שהפילטר הזה יכול להיות שימושי, יש לזכור שבחירת אחד מהמאפיינים הללו יוריד את כל יתר המשתמשים שנמצאים בסטטוס אחר.

ix. מתעניינים ב-

קטגוריה זו משמעותית עבור משתמשים שמתעניינים בהעדפות המיניות של קהל היעד.

x. שפה

אם המודעה שלכם היא באנגלית אבל הלקוחות דוברים סינית, כנראה שאין זה רעיון טוב להציג אותה להם.

xi. קשרים

מאפיין שהוזן לא מזמן על ידי פייסבוק ומאפשרים להכליל או להחסיר משתמשים מסויימים על פי דפים, אירועים ויישומים בהם הם משתמשים.

אם יצרתם עמוד ואינכם רוצים שהוא יוצג לאנשים שכבר הצטרפו, זוהי דרך מצויינת לסינון הקליקים.

שימוש נכון במאפיינים הללו יכול לעזור בהורדת עלויות הפירסום, שלא לדבר על כך שכל שיווק נכון מתחיל בהגדרת קהל היעד אליו פונה הפירסום.

2. התיידדו עם המשתמשים לפני שאתם מוכרים להם

פייסבוק הוא כלי חברתי, לא כלי המיועד למכירה ישירה.

המשמעות היא שיותר חשוב לבנות מערכות יחסים עם לקוח פוטנציאלי או לקוח קיים, מאשר לסגור עימו עיסקה באופן מיידי.

כיצד אפשר לעשות זאת?

דפי הפירסום בפייסבוק יכולים להפנות לאירוע מסויים או להפנות לדף אוהדים. דרך פירסומים אלה אפשר לייצר אוהדים או מוזמנים לאירועים ישירות דרך המודעה.

בנקודה זו, יש לכם את ההזדמנות ליצור קשר עם אותם משתמשים ולבנות קשר משמעותי.

אם הפניתם את המשתמש לאתר שלכם, הכרחתם אותם למלא איזשהו טופס או לבצע רכישה, הסיכויים לכך שמשתמש יבצע רכישה או ימלא טופס באופן מיידי הם נמוכים בהרבה מהסיכויים שמשתמש יהפוך לאוהד.
בנוסף לכך הצטרפות של אוהד לדף האוהדים מאפשרת לכם לייצר איתו קשר באופן מתמיד.

3. קיבעו תקציב פירסומי והציבו מטרה

קל מאוד לבזבז הרבה כסף על פירסום בפייסבוק על ידי "ניסויים". אם קובעים תקציב קמפיין העומד על $20 ליום, עליכם לדעת מה ברצונכם לקבל בתמורה לסכום זה.

כן, כולנו רוצים לקוחות, אבל חשוב להדגיש שפייסבוק אינה עוסקת במכירה ישירה. השאירו נתון זה בראשכם, ושימו לב לשתי נקודות שחשוב לזכור בזמן שקובעים את מטרת הפירסום:

i. חישבו על הטווח הארוך

במונחים של מכירה, היא תהפוך משתלמת רק כעבור שבועות או חודשים.

לכן, אל תבזבזו את כל התקציב ביום אחד.

עליכם להשקיע בפירסום לטווח הרחוק. שבוע אחד של קמפיין לא הולך להשיג מטרות משמעותיות, אך פירסום ארוך טווח יכול להביא לתוצאות משמעותיות.

המשמעות היא הוצאה מדודה של כסף לאורך זמן.

ii. מדדו את יחס ההמרה באוהדים, לייקים ותגובות

מאחר שמרבית האוהדים לא יבצעו רכישה מיידית, עליכם להבטיח שאתם יוצרים איתם קשרים.

האם הייתם יוצאים לדייט מדהים ומחכים שבועיים עד שהייתם מתקשרים אליו?

אותו הדבר עם אוהדים.

צרו קשר המשכי עם האוהדים שלכם.

4. נטרו את ביצועי המודעה וערכו שינויים בהתאם

עכשיו משהגדרתם את מטרותיכם, הגיע הזמן לעקוב ולבדוק האם השגתם אותן או לא. עבור כל קמפיין פייסבוק, עליכם לעקוב ולבדוק את ביצועי המודעה. האם אתם בכיוון של השגת המטרות שהצבתם לעצמכם בסעיף הקודם? האם הפירסום הפיק יחס הקלקה הגיוני?

פייסבוק מספקת כמה כלים מצויינים לבדיקת ביצועי המודעה – בידקו את ביצועי המודעה, נתונים דמוגרפיים ופרופיל המגיב.

הנתונים החשובים ביותר הם יחס הקלקה (CTR), פעולות, שיעור הפעולות שבוצעו ועלות הקליקים (CPC).

כל אחד מאלה יתן לכם אינדיקציה שונה לפי סוג הקמפיין שאותו אתם מפעילים. ככל שהמודעה שלכם מפולחת טוב יותר, כך יחס ההקלקה יעלה.

בנוסף, יחס ההקלקה ירד ככל שיעבור זמן והקהל שנחשף למודעה יחליט אם להגיב לה או לא.

5. בדקו דף נחיתה / דף פייסבוק

בפירסום רגיל, משתמשים מופנים לדף נחיתה בו הם אמורים להזין פרטים. המידע הזה נועד עבור שליחת אינפורמציה שונה ויצירת קהל לקוחות פוטנציאלי.

העבודה בפייסבוק היא עבודה שנועדה ליצירת מערכות יחסים.

אם מערכות יחסים לא יניבו רווח עבור העסק שלכם, חישבו על אסטרטגיה שתכלול דף נחיתה.

6. צרו מודעה יצירתית

אחד מהכללים החשובים ביותר בהקמת הקמפיין.

ההמרה מושפעת בעיקר משני דברים:

המודעה שלך ודף הנחיתה.

אם הפירסום שלכם לא קורא לפעולה, יש סיכוי טוב שהמשתמש לא יגיב. אם תציעו למשתמשים משהו עבור הקלקה, יש סיכוי גבוה יותר שהם אכן יקליקו.

הדרך הטובה ביותר לקבוע האם המודעה אפקטיבית היא, על ידי בחינה של אתרים מסויימים ברשת.

את מי אתם רואים לעיתים יותר קרובות? אפילו אם המודעות מעצבנות, אם אתם רואים אותם באופן קבוע, יש סיכוי טוב שהם עושות משהו נכון.

הקליקו על המודעות וביחנו את המוצרים שהן מציעות ומה הנוסח שלהן.

לסיכום,

שיפור הפירסום שלכם הוא דבר שדורש תשומת לב וסבלנות. הפירסום בפייסבוק, שהינו חלק משמעותי מהשיווק באינטרנט של העסק שלכם, נוגע במערכות יחסים, לא במכירה מיידית, אז קבעו את התקציב שלכם, הגדירו מטרה וכיתבו תוכנית פעולה. התוצאות יפתיעו אתכם לטובה.