איך נקים אתר מנצח בחינם במערכת wordpress.com

איך נקים אתר מנצח בחינם במערכת wordpress.com

וורדפרס היא תכנה חינמית המאפשרת להקים אתרי אינטרנט בשתי צורות עיקריות:
1. באתר wordpres.com כתת דומיין באתר
2. כאתר אינטרנט עצמאי על דומיין משלכם

בסרטון הזה תוכלו לראות את השלבים הנדרשים להקמת בלוג חינמי משלכם באתר וורדפרס:

שלבים בהקמת אתר אינטרנט שלכם במערכת וורדפרס:

1. כניסה לחשבון באתר wordpress.com

על ידי הכתובת:
http://domainname.wordpress.com/wp-admin/

כאשר יש להחליף את הכיתוב
domainname
בשם הדומיין שבחרתם.

2. שינוי שפה

על ידי תפריט ימני:
הגדרות > כללי
או
settings > general
שינוי השפה מחליף את שפת ממשק הניהול ובתנאים מסוימים יחליף את כיוון ערכת העיצוב.
שפת התכנים לא תוחלף ולכן ביכולתכם לבחור כל שפה הנוחה לכם לשימוש בממשק ניהול האתר.

3. תכנים שקיימים במערכת

עם הקמת הבלוג,
באופן אוטומטי נוצרים תכנים:
1. עמוד לדוגמה
2. רשומה לדוגמה
3. קישורים לדוגמה
4. תגובה לדוגמה

מכיוון שאנו רוצים לאפשר לגולשים באתר שלנו כמו גם לגוגל
להכיר את האתר שלנו כאתר שעוסק בנושא שלנו בלבד, נמחק את כל התכנים האלה.

4. יצירת שם האתר ותיאורו


הגדרות > כללי:
שם האתר:
אם יש לכם שם מותג תוכלו לתת אותו לאתר, רק במידה ואינו בשימוש באתר אחר שלכם.
אם אין שם מותג, זה זמן טוב להתחיל לחשוב עליו.
תוכלו גם לכתב את שם האתר והעיסוק, למשל:
ציונה – ממתקי מרציפן

תיאור:
תיאור תמציתי ומרתק של השירות או המוצר שלכם.
למשל:
ממתקי מרציפן לאנשים ולאירועים מיוחדים

אורך התיאור לא יעלה על 60 תווים כולל רווחים.

5. שינוי גודל חלון הכתיבה:

הגדרות > כתיבה
שנו את גודל תיבת הכתיבה ל- 30

6. קביעת העמוד הראשון באתר שלכם:

הגדרות > קריאה > הרשומות האחרונות שלך:
יציג את הפוסטים האחרונים שכתבתם.

הגדרות > קריאה > הרשומות האחרונות שלך:
יציג את הפוסטים האחרונים שכתבתם.

הגדרות > עמוד ראשי סטטי (מהרשימה הבאה):
מאפשר לבחור בין העמודים שהקמתם באתר ע"י בחירת
עמוד ראשי: דף הבית

7. עמודים

מהו עמוד?
עמוד הוא דף תוכן באתר שלכם אשר מוצג בתפריט העליון.
נשתמש בעמודים ליצירת דפי תכים שמציגים את העסק ואתכם וכמוכן הינם מקובלים לשימוש כללי באתרי אינטרנט.
העמודים אותם נקים הם:
1. אודות
2. צור קשר
3. שירותינו
ולעבודה:

א. דף אודות

תיאור בן חצי עמוד – עמוד על העסק,
המציין את התועלות שהוא נותן ללקוח
ב. דף צור קשר
דף שבו מצוינות דרכי יצירת הקשר אליכם:
מייל וטלפון

שורת הכתובת בכל עמוד:
הכתובת חייבת להיות באנגלית ויש ליצור כותרת עם קשר תכני לתוכן העמוד.
אם לדוגמה העמוד הוא עמוד אודות, אכתוב
about

מתחת לתוכן העמוד נמצא את הכתובות:
דיון

Allow comments.
אפשר טרקבקים ופינגבקים בעמוד זה.

בכל העמודים נוריד את סימן האישור לסעיפים אלה.

ג. דף שירותינו
דף המציין את השירותים והמצרים אותם אתם נותנים.

8. יצירת עמודי מאמרים (פוסטים / רשומות)

הפוסטים הם עיקרם של הבלוגים אותם אנו מקימים
ועיקרם יצירת תכנים מעניינים לקוראינו.

איך מקימים?
רשומות > ליצור חדשה
נכתוב כותרת לפוסט
ולאחר מכן את התוכן

שורת הכתובת:

הכתובת חייבת להיות באנגלית ויש ליצור כותרת עם קשר תכני לתוכן הפוסט.
אם הפוסט שלי עוסק בהקמת בלוג וורדפרס, אכתוב למשל:
wordpress-building

מתחת לתוכן הרשומות נמצא את הכתובות:
דיון

Allow comments.
אפשר טרקבקים ופינגבקים בעמוד זה.

בכל הרשומות נשאיר את סימן האישור לסעיפים אלה,
כדי שאנשים יוכלו להגיב לתכנים שכתבנו וליצור איתנו שיחה.

9. שינוי עיצוב

כדי לשנות את עיצוב האתר נלך ל:
מראה הבלוג > ערכות עיצוב

שם נוכל לבחור את ערכת העיצוב  המוצאת חן בעינינו ביותר.

+++

דוגמה טובה לאתר חינמי באתר wordpress.com נוכל לראות כאן:

http://stevieblogli.wordpress.com/

מה טוב בו?

האתר מעניין, יש בו טקסטים, תמונות וסרטי וידאו רלוונטיים לנושאים בהם הוא עוסק.

בנוסף, התפריט משמאל מסודר בצורה חכמה המעודדת את הגולשים באתר לצרוך את התכנים המוגשים להם.

נשתדל לעשות לעצמנו בלוג שגם הוא מעניין ומציג את הידע שלנו בצורה טובה לגולשים באתר שלנו.

נמשיך:

10. תגים

מהם תגים (תגים, תגיות, תוויות)?

הצמדת מילות מפתח לנושא או לתמונה

איזו תועלות יש בכך:

אפשרות מציאה אינטואיטיבית של נושא מסוים והתכנים הקשורים אליו.

אפשרות מציאת נושא ללא שימוש במנוע החיפוש

כל תגית מהווה דף חדש עבור גוגל שהינו דף תוכן חדש באתר שלנו.

גוגל אוהב תגיות :-)

עכשיו:

לכל פוסט שכתבנו ניתן 3 תגיות.

איך עושים זאת?

בדף העריכה של המאמר (מאמר הוא כינוי לרשומה שהינה כינוי לפוסט, אלה כינויים שונים לאותו דבר)

משמאל, היכן שניתן להוסיף תגיות, נרשום 3 תגיות שונות וביניהן פסיק ולאחר מכן נאשר.

אחר כך נעדכן את הפוסט כדי שהנתונים יישמרו.

11. קטגוריות

מהן קטגוריות?

קטגוריות הן ראשי פרקים עיקריים באתר

תפקידן לעזור בניווט באתר ולאפשר לגולשים גישה נוחה ומהירה לתכנים שלנו, בין א הם רוצים למצוא בקלות את הנושאים המעניינים אותם ובין אם התחילו לקרוא ונוח להם לזרום עם זה ולקרוא עוד מידע המוגש להם בצורה טובה.

תרגיל 11:

לכל פוסט שכתבנו נבחר 3 קטגוריות.

איך עושים זאת?

בדף העריכה של המאמר (מאמר הוא כינוי לרשומה שהינה כינוי לפוסט, אלה כינויים שונים לאותו דבר)

משמאל, היכן שניתן להוסיף קטגוריות, נסמן 3 קטגוריות שונותב- V ולאחר מכן נאשר.

אם חסרות לנו קטגוריות נקים חדשות בעזרת הכפתור יצירת קטגוריה חדשה.

אחר כך נעדכן את הפוסט כדי שהנתונים יישמרו.

12. וידג'טים

וידג'טים אלה הם החלקים השונים שמופיעים בסרגל הניווט השמאלי.

באפשרותנו לסדר אותם דרך גישה לראש פרק "וידג'טים" בתפריט הניווט הימני בממשק הניהול.

באיזה סדר נסדר אותם?

תרגיל 12:

סידור הוידג'טים

נסדר כך:

  1. תגובות אחרונות (רק במידה ויש תנועה)
  2. מאמרים – 10 מאמרים (אפשר לשים רק כותרות ובבית למלא אותם)
  3. תגיות (2-3 למאמר)
  4. קטגוריות (2-3 למאמר)
  5. קישורים חיצוניים (6-9)

נפרט:

א. וידג'ט תגובות אחרונות

זהו וידג'ט המציג תגובות אחרונות לפוסטים שיש לנו באתר.

מומלץ לשים אותו לאחר שהתפתחו דיונים באתר שלנו ואנשים הגיבו למאמרים. במידה וזהו המצב, וידג'ט זה הוא בעל ערך גבוה ביותר ומראה לאנשים שיש באתר נוכחות ותנועה. למה הדבר דומה?

לרחוב בו אנחנו עוברים בחיפוש אחר מקום לשבת בו ושבו אנו רואים בית קפה שבחניה שלו המון מכוניות.

מעניין?

מעניין מאוד! מייד ניכניס ונזמין משהו.

לעומת זאת, כאשר נעבור ליד אותו בית קפה והחניה נטושה, אולי גם כמה עשבים צומחים בה, מה נעשה?

נמשיך לחפש.

אנחנו קוראים לכך הוכחה חברתית. אנחנו כיצורי אנוש מחפשים כל הזמן אינטראקציה עם הסביבה, בכל צורה שהיא. כבעלי אתר, זה מה שאנו מעוניינים לתת לגולשים באתר שלנו.

ב. וידג'ט רשומות אחרונות

בכל מה שנעשה באתר ננסה להדגיש את הייחוד והבידול שלנו לעומת המתחרים. לכן, לכל וידג'ט נשנה את השם למשהו שקשור לאתר שלנו. אם האתר עוסק בעוגות, נקרא לוידג'ט זה:

מאמרי עוגות – או – מתכוני עוגות – או – עוגות ורשימות, או כל דבר שמתאים לכם, שנשמע טוב ושמספר לגולשים איזה תכנים ימצאו כאן.

וידג'ט זה נותן רשימה של המאמרים האחרונים שכתבנו וכאשר תפתחו אותו תוכלו לבחור עד 15 מאמרים ברשימה זו, בחרו 15 ושימרו את הבחירה שלכם.

ג. וידג'ט ענן תגיות

גם כאן נשנה את שמו למשהו כמו ענן עוגות, מושגי עוגות, רעיונות על עוגות…

כאשר וידג'ט זה מופיע באתר שלנו יש בו תגיות שונות ואלה המופיעות בגופן (פונט) גדול יותר משמע שהן מופיעות ביותר רשומות.

ד. וידג'ט קטגוריות

נשנה את שמו למשהו כמו עוגות שונות, רעיונות לעוגות, נושאי עוגות…

גם כאן נבחר את המספר המקסימלי האפשרי, שעומד כרגע על 15.

ה. וידג'ט קישורים חיצוניים

את השם נשנה לאתרים עמיתים – או – שיתופי פעולה וכו'.

איך נשנה?

כברירת מחדל השם של וידג'ט זה הוא blogroll.

בתפריט הראשי בממשק המשתמש, דרך קטגוריות קישורים נבחר אותו וכאשר נעבור עם העכבר מתחת לכינוי זה יופיעו כפתורים עליהם נוכל ללחוץ, לערוך ולשנות את השם.

נבחר קישורים לאתרים משמעותיים מהתחום שלנו אל שאינם מתחרים ישירים שלנו.

תרגול:

מצא 6-9 אתרים מתחומך אך לא מתחרים וקשר אליהם

דוגמה :

דפים מויקיפדיה

דפים מאתרי מסחר גדולים

בתפריט הראשי בממשק המשתמש, דרך יצירת קישור חדש הוסף את הקישורים האלה לוידג'ט הקישורים שלך.

ו. במידה מופיע באתר שלכם, הורידו את הוידג'ט:

כלים

  • להרשם
  • להכנס
  • פיד RSS לרשומות
  • פיד RSS לתגובות
  • WordPress.com

13. סרטוני וידאו

סרטוני וידאו משמשים אותנו ליצירת עניין באתרים שאנו יוצרים. ניתן בפשטות ליצור עולם תוכן מלא יותר באמצעות שימוש בסדטוני וידאו.

הפרוצדורה לשים אותם באתר היא פשוטה ומפורטת כאן:

תרגיל 13

הכנסת וידאו למאמר

שלבים:

  1. מצא באתר Youtube סרטון בתחום שמעניין את אורחי האתר שלך.
    1. לחץ על כפתור  embed
    2. בחר:
      1. לא כולל related videos
      2. בגודל 425 × 344
      3. עם מסגרת כחולה
    3. לחץ על שורות הקוד שנפתחו בפניך והעתק אותן
  2. פתח פוסט רלוונטי
    1. לחץ על לשונית   html משמאל למעלה
    2. הדבק את הקוד
    3. שמור
    4. פתח את הפוסט לצפיה וצפה בוידאו
    5. תן לסרטון כותרת.

נהניתם ולמדם משהו חדש? לחצו LIKE ובכך תאפשרו לעוד אנשים ליהנות ממאמר זה.

יש לכם שאלה? כיתבו אותה כאן למטה ואשמח לתת תשובה.