מציאת נישה בשיווק באינטרנט – שימוש חכם בנתוני זנב ארוך

מציאת נישה בשיווק באינטרנט – שימוש חכם בנתוני זנב ארוך

השימוש במושג זנב ארוך נכון גם לחתולים, אבל לא רק…

כאשר אנו עוסקים בשיווק באינטרנט אנחנו מדברים על עקומת הדרישה של החיפושים בגוגל

ובייחוד כמה מסוכן להתעלם מהזנב  הארוך של החיפושים.

כדי ליישר קו, הזנב הארוך הוא ביסודו מודל שהוצע על ידי כריס אנדרסון אשר עובד בתאימות כמעט מוחלטת עבור מנועי החיפוש המובילים של זמננו.

נוכל לראות שציר ה- Y מסמן את תדירות החיפושים

וציר ה- X את נפח החיפושים הכולל.

הזנב הארוך - מודל מתמטי בו נשתמש למציאת נישה בשיווק באינטרנט

ישנם 3 חלקים למודל זה:

הראש השמן - מסמן נפח של מליוני חיפושים אשר נעשים על מונחיפ פופולריים כגון IPhone.

כ- 10% מנפח החיפושים.

נתח האמצע - מונחים בסדר גודל שני – מאות עד עשרות אלפים חיפושים עולמיים בחודש.

כ- 15% מנפח החיפושים.

אם המונח הראשי היה IPhone, המונחי נתח זה יהיו IPhone cases, IPhone bags… (שימו לב לשימוש בצורות הריבוי במונחים).

הזנב  הארוך – כאן נמצאים רובם של החיפושים, כאשר הם מכילים 0-5 חיפושים לחודש, ועוד שתי עובדות מפתיעות מאוד:

1. הזנב הארוך מכיל כ- 75% מנפח החיפושים באינטרנט.

2. בשנת 2009 פורסם כי 20% מהחיפושים שנעשים בגוגל מדי חודש הינם חדשים לגמרי למערכת ומעולם לא חיפשו אותם!

כאן נוכל לשים לב לעובדה פשוטה מאוד וחיונית עבורנו:

רוב בעלי העסקים מכוונים אל שני החלקים הראשונים ושוכחים את החלק הגדול ביותר,

שבו נעשית רוב רובה של התנועה

ושלמעשה הכי קל להמיר אותו מגולש אקראי ללקוח משלם!

כמות העבודה לשני החלקים הראשונים היא עצומה:

מחקר מלות מפתח, מחקר התחרות, בניית קישורים, מיקוד למילות מפתח, כתיבת מאמרים…

כדי לעלות בדירוג אפילו מקום אחד צריך לעבוד ולעבוד…

נדרשות שעות עבודה, הסכמים עם שותפים עסקיים, שיחות טלפון, בניית קישורים, קניית קישורים, הקמת מערכי אתרים תומכים……

ואכן התנועה גדלה, כמובן אחרי שהושקעה עבודה מקצועית מאוד ורבה.

דמיינו לעצמכם יכולת שתושג בעזרת כמות אנרגיה אבל עם כמה שינויים: תוכלו להעזר בתוכן הנכתב ע"י הגולשים,

תוכלו למצוא כותבים יותר בקלות וכו'.

קל מאוד לעשות את השגיאה המתבקשת הזו ולטרגט את מונחי המפתח שהתחרות בהם מוצגת על ידי מנועי החיפוש, אבל עם מחשבה שונה מעט ניתן לעשות ניסים, ממש ניסים.

אין מנוע חיפוש שיכול להראות לך את מונחי הזנב הארוך, לעתים קרובות אם תשתמשו למשל בכלי מילות המפתח של גוגל תקבלו תוצאה <10, כלומר שאפילו 10 חיפושים לחודש לא נעשו, שלא לדבר על מונחי החיפוש שכמו שאמרנו קודם, טרם בוצע עליהם חיפוש מעולם (20%, זוכרים?).

דבר חשוב מאוד, שממש כדאי לשים אליו לב:

כשאני משקיע אנרגיה בביטויי הזנב  הארוך, יש לי אפשרות לנצח גם בביטויים המרכזיים מכיוון שהזנב  הארוך שבניתי יצר נפח גדול של תוכן ותנועה ומהווה סמכות בנושא נרחב.

נוצר נפח תוכן שבאמת מעניין אנשים, נפח אותו אנשים חולקים, נפח אליו אנשים יקשרו ודבר זה יקפיץ אתכם בדירוג.

אם נהניתם נשמח ל- LIKE, כך שעוד אנשים יוכלו לשים לב לתוכן הזה.

אני מקווה שתמצאו עניין ביתר התכנים באתר זה.