אסטרטגיית בניית הקישורים, ממה להימנע

אסטרטגיית בניית הקישורים, ממה להימנע

אילו רעיונות יפריעו לכם ביצירת קמפיין קישורים?

ישנן אמונות שונות בנושא בניית קישורים לצרכי קידום אתר שלעתים קרובות ניזונות משמועות והינן חסרות בסיס.
אציין כאן כמה מהן:

1. כיום כבר ידוע כי שדרוג ה- PR אינו רלוונטי לבניית קישורים. אם אקים אתר חדש מחר ואקנה עבורו כמות יפה של קישורים מאתרים בעלי PR גבוה, איך שגוגל מתנהג כיום, כנראה שעם העדכון הבא של גוגל אקבל PR גבוה. אבל, האתר החדש שזה מקרוב בא לעולם לא יהפוך בגלל זה לאתר שטוב לקבל ממנו קישור.
ככל שזה קשור לקידום אתרים שאני עושה, אני שמח לתת קישור מאתר בעל PR גבוה לאתר בעל PR נמוך ממנו, אין בעיה בכלל, זה לא מה שמכתיב לי את אסטרטגיית בניית הקישורים שלי.
אבל, וכאן אני מסייג את דבריי, אם יש לך הזדמנות לקבל קישור מאתר בעל PR גבוה, לך על זה, אבל צריך יותר מזה כדי להיות מדורגים גבוה בגוגל.

2.    קישורים שאינם רלוונטיים אינם נחשבים

איני יכול להסכים פחות. נחשבים ועוד איך. נכון, פחות מקישורים ממקור באותו תחום שלך ועל טקסט עוגן החשוב לך, אבל בהחלט חשובים. במלים אחרות, כאשר אתה עוסק בשיווק באינטרנט ובקידום אתרים, אם מישהו מציע לך קישור מהאתר שלו, או שאתה יכול להשיג קישור לאתר שלך, לך על זה!

3.    אין להוציא קישורים מהאתר שלך

אסכים בנושא מסוים, הוצאת קישורים לאתרים אחרים צריכה להיות מדודה ולהעשות בכמות סבירה. אולם, חשוב לקשר לאתרים שמדורגים היטב בגוגל במונחים החשובים לך, גם אם הם מתחרים, התחרות הרי אינה תחרות סכום 0, יש עוד הרבה מתחרים בשוק, ועדיף לתרום למישהו שהינו בקשר אתך ולהתקדם יחד איתו.
ככלל, קידום אתרים ובניית קישורים הם נושאים בהם שיתוף פעולה הוא הכרחי, ואחד הדברים שאני יותר אוהב בו הוא שהוא דורש ממני לשתף פעולה עם אנשים אחרים ולהכיר הרבה אנשים חדשים כל הזמן.