איביי – איך להימנע מהונאות- טיפים למוכר

איביי – איך להימנע מהונאות- טיפים למוכר

כמו הקונים, גם המוכרים באיביי עשויים ליפול קורבן להונאות כמו פישינג.  ישנן הונאות ספציפיות שמכוונות למוכרי איביי. במאמר זה נבחן אותן ונציע דרכים להמנע מהן.

  1. קבלת כסף באיביי

לעולם, לעולם אין לשלוח סחורה ללקוח לפני שהכסף תמורתה הגיע אליך. כשמקבלים כסף מחו"ל שלא דרך פייפאל יש להקפיד במיוחד ונוודא שהכסף באמת עבר לקונה באיביי לפני משלוח המוצר.

כשאנו מקבלים כסף בהעברת בנקאית, נפדה אותו במקום להפקיד אותו בתוך חשבון הבנק.

כשנעשה זאת נבטיח כי האחריות לקביעה האם העברת הכסף אותנטית או לא נופלת על סניף הדואר ולא על מי שפדה את הכסף.

נחזור על מה שנאמר קודם, אני לעולם לא שולחת לקונים באיביי סחורה לפני שהכסף אצלי ביד.

1. משלוח הסחורה שנקנתה באיביי יעשה בשירות המאפשר לקבל מספר מעקב

ישנם קונים שיטענו כי הם לא קיבלו את המוצר שלהם והם דורשים החזר כספי או החלפה. לכן עשו זאת רק בכדי להגן עליכם מפני מוצר שלא הגיע ליעדו.

זו הסיבה העיקרית שבשלה אני בדרך כלל שולחת את הדואר עם דואר ישראל רשום או EMS מכיוון ששניהם מאפשרים מספרי מעקב.

בדרך כלל כאשר שולחים מוצר עם שירות כמו UPS או FEDEX יש תמיד אפשרות לראות את החתימה של הלקוח על החבילה. ותמיד, אם המוצר שאני שולחת הוא יקר, אבקש אישור חתימה על המוצר.  ביטוח שיעשה על ידך בשירות הדואר יבטיח שהיא נחתמת בכל תחנה בדרך. שירות הדואר יוכל לתת מסמך המעיד על המשלוח.

2. בחירה זהירה  של אתרי המכירות של איביי בהם מוכרים

רוסיה, תאילנד וניגריה הן מהמדינות שעדיף שלא לשלוח אליהם בגלל שההונאות בהם הם תדירות.  כאשר מעלים מכירה באיביי, יש טופס שמאפשר לבחור את המדינות שלהן מעוניינים למכור. עד שצוברים ניסיון רצוי לשלוח רק לארה"ב. אחר כך ניתן להוסיף את אוסטרליה ואירופה.

3. צלם את המוצר באיביי ובטח אותו

אם המוצר מבוטח ואז הקונה שובר אותו אתה יכול לתבוע את הביטוח שמבטח את המוצר ואז להמשיך משם. זאת מכיוון  שיש קונים חסרי מצפון שקונים מוצר ואז מחליטים שהם לא באמת רוצים אותו.

כדי להצדיק את טענתם הם יכולים לשבור אותו או לשרוט אותו ואז לתבוע החזר כספי. במיוחד אם המוצר היה יקר, החברה בדרל כלל תחקור את הטענה. בכל מקרה, תהיה לך תמונה שתוכיח שהמוצר נשלח תקין וחדש לגמרי.